Wij delen graag een aantal succes verhalen met je

Lees en bekijk hieronder de verhalen van Zeynep en Ibrahim en daarbij het bijzondere verhaal wat ontstond in de Hoek van Holland school.
gratis kennis maken

Zeynep
Yunes Emre school
Amsterdam

"Het briefje van Zeynep en het ontstaan van de bijzondere rap"

Op een donderdagochtend kom ik zoals altijd vrolijk de klas in en wil met de les beginnen. Zeynep kijkt mij indringend aan het geeft mij een briefje in de hand.

Wanneer ik na duidelijke aanwijzingen van Zeynep begreep dat het de bedoeling was om het briefje meteen te openen en te lezen vouwde ik het briefje open en er staat “ik ben meester Winston en ik ben heel cool, Ik geef vette lessen op school” en nog een paar regels die zij zelf mocht voordragen aan de klas. Ik was erg geïnspireerd de hele week spookte die tekst van Zeynep door mijn hoofd en op woensdagavond ben ik gaan zitten vol motivatie om van haar tekst tot een leuke rap te maken. Omdat ik dit voor het eerst deed kostte het mij een paar uur maar toen had ik iets leuks om de volgende ochtend aan de kinderen en vooral Zeynep te laten horen. De les begon die donderdagochtend met de rap en iedereen was erg trots op Zeynep en leerde de rap moeiteloos uit hun hoofd de volgende weken. Sommigen deelde de rap vol enthousiasme met hun broertjes en zusjes die geen les van mij kregen.

Sammy
Yunes Emre school
Amsterdam

"Meester Winston, ik wist niet dat ik zo goed in rappen was."

Sammy werd best regelmatig uit de klas gestuurd. Ik leerde de klas de Rap van Zeynep en alle kinderen waren enthousiast toen ik vroeg als zij gemotiveerd waren om een eigen tekst te verzinnen?

Allemaal zeiden ze ‘ja’ maar het aanleveren bleek een grotere uitdaging dan ze hadden gedacht. Uiteindelijk kreeg ik van elk kind zeker 3 a 4 zelfverzonnen regels als aanvulling op de rap. Wat een geweldig resultaat. Sammy bleek ook een tekst geschreven te hebben. Zijn tekst durfde hij eerst uit onzekerheid niet te laten horen, maar nadat ik hem ervan had overtuigd dat het niet erg was als het niet perfect zou gaan durfde hij het wel. De tekst van Sammy bleek ver boven het gemiddelde uit te steken. Met zijn 9 regels en creativiteit oversteeg hij ieders verwachting. Vanaf dat moment verwerkte ik op andere scholen de rap en het verhaal van Sammy en Zeynep ook in de les om andere kinderen te motiveren.

Hoek van Holland

"Winston zijn energie is nog steeds aanwezig op school."

Met de Teksten van Zeynep, Sammy en de andere lessen van Winstons Muziekschool gewapend gaf ik vervolgens in Hoek van Holland een serie workshops aan alle kinderen van de Jozefschool in Hoek van Holland van groep 1 tot en met 8.

Het was een genot om het NERD (Never Ending Researcher and Developer) concept aan de kinderen vanaf groep 5 te leren waardoor ze niet meer angstig waren om fouten te maken. Ze vonden de raps leuk en stampten, dansten en klapten tot het een lieve lust was. Ze zagen zichzelf niet meer als perfectionisten maar door te leren van hun fouten en genietend van het proces konden ze nieuwe mogelijkheden ontdekken. Het songfestival stond weer voor de deur dit keer georganiseerd in Nederland Rotterdam. Jong Roffa werd door mijn vrienden en partners van Zangexpress georganiseerd voor de Rotterdamse scholen en Jozefschool deed mee met het zelfgeschreven liedje over superhelden. Ze wonnen uiteindelijk de Jury en publieksprijs en wat waren zij trots en ik natuurlijk ook

Wil je weten hoe Winstons muziekschool een bijdrage kan leveren aan de groei van jullie school?

En hoe hij de leerlingen kan motiveren, verbinden, inspireren, samenbrengen en activeren? Of wil je Winston een aantal vragen stellen, of gewoon even kennis maken?

Je kunt ook mailen naar

winston@winstonsmuziekschool.nl

+31 (0) 6 51 36 40 90

Onze partners

Winston’s Muziekschool is een digitale muziekmethode voor het basisonderwijs.
Door u te abonneren gaat u akkoord met ons privacybeleid en geeft u toestemming voor het ontvangen van onze nieuwsbrieven.
Je hebt je succesvol aangemeld!
Oops! Something went wrong while submitting the form.