De man achter de muziekschool, Winston Scholsberg

Wie is Winston?, wat voor leerling was hij vroeger?, waar word hij vrolijk van en wat is de missie en visie van zijn muziekschool?
gratis kennis maken

Wie is Winston Scholsberg

Over Winston

"Vanaf zijn derde jaar is hij al aan het entertainen."

Winston is geboren in Paramaribo, Suriname. Vanaf zijn derde jaar is hij al aan het entertainen. Daar ontdekte hij door goed te kunnen dansen dat mensen bereid waren om er geld voor te betalen. Dat stimuleerde om nog meer te willen dansen, te trommelen en te entertainen.

De laatste 30 jaar werd Winston dan ook vooral bekend in Nederland als presentator, acteur en verhalenverteller. Met meer dan 10.000 voorstellingen en zijn ervaring om zijn publiek in vervoering te krijgen door zijn passie, is Winston de ideale trainer om professionals te begeleiden bij het optimaliseren van hun communicatieve vaardigheden.

Naast de communicatie- en presentatietrainingen die hij verzorgt, heeft hij In de afgelopen 30 jaar als ‘De Public Speaking Architect’ managers, ondernemers, studenten, leerkrachten, politici, legerofficieren, coaches, presentatoren en CEO’s geholpen om hun verhaal met kracht en overtuiging over te brengen op publiek van alle soorten en maten.

Winston is een professional en één van de meest integere mensen die ik ken.
Missie en Visie

"Kinderen spelen anders met elkaar en leren anders door de snelle technologie en zap cultuur."

Ze nemen weinig tijd om verbinding te maken met hun eigen lijf. Juist in deze hightech tijd is het van belang om de originele manier van leren te herontdekken door te gaan spelen met ritmes die ze leren maken met hun lijf als instrument.Wanneer kinderen weer leren om creatief te worden door gebruik te maken van alle zintuigen waardoor ze op een speelse manier hun eigen talent in hun eigen tempo herontdekken. Het is erg motiverend om te ontdekken wat body percussie ritmes met je zelfvertrouwen kunnen doen. Het heeft impact op de rest van je leven. Van een liedje over de tafel van 4 leren stampen en klappen of het zelf creëren van een nieuwe rap tegen pesten vraagt om geduld en durf om fouten te maken en van het proces te genieten.

Door deze werkwijze ontstaat er ruimte voor het aanhoren en openstaan voor ideeën van de anderen. We willen de kinderen en leerkrachten, Inspireren, Motiveren waardoor ze willen transpireren en uiteindelijk komt de transformatie. De kinderen zullen uiteindelijk vanzelf op onderzoek gaan en zelf ontdekken hoeveel groter hun potentieel is geworden.

“Wat kan muziek toch heerlijk mensen verbinden” - Jack Wijnmasten

Het verhaal van Winston Scholsberg als leerling

Als jongetje was ik erg nieuwsgierig en leergierig. Helaas merkte ik al snel dat school  en de leeromgeving niet zo goed bij mij paste. Ik kon niet zo meekomen omdat ik overal de reden van wilde weten. Ik weet nog dat bij wiskunde ik over de stelling van stelling van Pythagoras hoorde en die moest berekenen vroeg ik aan de leraar waarom dat zo was en hij zei je moet dat gewoon aannemen van mij.

In de klas was ik dan ook een voorbeeldige leerling. Zolang de meester of juf een goed verhaal hadden hing ik aan hun lippen. Helaas maakte ik nooit mijn huiswerk omdat ik mijn aandacht in mijn eentje er niet bij kon houden. Ik speelde liever buiten met mijn vriendjes en omdat mijn moeder drie baantjes had was er niemand die mij in de gaten hield. Desondanks heb ik mijn ideale manier van leren gevonden door muziek. Ik had een vorm van dyslexie Ik bleek goed te kunnen luisteren en visueel en auditief dominant lerend te zijn op school.

Van deze talenten heb ik in de jaren dat ik op deze aarde loop goed gebruik gemaakt en ben nu met trots iemand met zjin eigen digitale muziekmethode en een coachingspraktijk waarmee ik zoals eerder genoemd managers, ondernemers, studenten, leerkrachten, politici, legerofficieren, coaches, presentatoren en CEO’s heb mogen helpen. Daarbij ben ik bedenker van de WES methode en schrijver van 3 boeken.

Wil je weten hoe Winstons muziekschool een bijdrage kan leveren aan de groei van jullie school?

En hoe hij de leerlingen kan motiveren, verbinden, inspireren, samenbrengen en activeren? Of wil je Winston een aantal vragen stellen, of gewoon even kennis maken?

Je kunt ook mailen naar

winston@winstonsmuziekschool.nl

+31 (0) 6 51 36 40 90

Onze partners

Winston’s Muziekschool is een digitale muziekmethode voor het basisonderwijs.
Door u te abonneren gaat u akkoord met ons privacybeleid en geeft u toestemming voor het ontvangen van onze nieuwsbrieven.
Je hebt je succesvol aangemeld!
Oops! Something went wrong while submitting the form.